2012. március 17., szombat

A Göcseji Galopp óta, avagy a maratoni felkészülés célegyenese

Az 55km-es terepverseny utózöngéjeként meghüléssel küszködtem egy hétig, torokfájás és takony ’szinesítette’ a napjaimat, de mivel lázam nem volt, 90km-es hét lett így is belőle, viszont minőségi edzés nem akadt köztük. A térdfájástól tartottam a legjobban, ehelyett a derekam érezte meg leginkább a számomra újszerű terhelést, de az is elmúlt hamar. A pénteket teljesen ki kellett hagynom, mert kifejezetten gyengének éreztem magam, ami még a hétvégén is makacsul kitartott, így még az 5 perces tempóért is kapaszkodnom kellett.

Aztán ez a hét már a normális kerékvágásban telt, egy lendületes, egy tempó és egy hosszú futással. No meg a töltelék, ami szintén fontos az aktív regenerálódás és azon prózai ok szempontjából, hogy másképpen nem jutottam el volna a munkahelyemre, mint futva (a bringám már hétfő reggel a cég tárolójába került).

A tempófutás most csak 2*7km-t jelentett óvatosságból 1 km lassúval közte, 3’59” és 3’56”os sebességgel, bemelegítéssel együtt 4’04”/153átlagpulzus lett, amit nem tartok tragikusnak, mégha alapból már 18 km-t szoktam tempóként egyben futni újabban. Nem esett valami jól, de napközben még köhögtem hébe-hóba.

A hosszú hétvége normál futásai alacsony pulzussal, de fáradt lábakkal zajlottak, tartottam is a szombati tempóváltogatós hosszú futástól, ja meg a melegtől. Ez lényegében be is jött, így legyen lottóötösöm, mégha nem is lottózom (bár így is kábé annyi az esélyem az ötösre, mint annak, aki lottózik).

Azt terveztem, hogy 3km-enként fartlekszerűen váltogatom a sebességet, épp ahogy gondolom, de már az elején látszott, hogy ez a szél, a meleg és a fáradt lábaim miatt felejtős lesz. Onnantól próbáltam egy-tempót futni, de ez sem bizonyult egyszerű feladatnak, mert szembeszélben és/vagy dehidratáltan 4’30” körül, hátszélben és jó állapotban 4’20” alatt futottam. Sajnos a ságodi temető közkútja még nem szuperál, de még a rekortán közelében elhelyezett Isostaromat is ellopták az edzés közben, így értek kellemetlen meglepetések a frissítést illetően, ami a meleg miatt kis híján betette a kaput.

Végül 2h39m50s/36km/4’26”/150átlagpulzus mellett tudtam le a napot, hazudnék, ha életem futásaként értékelném, és nagyon nem örülnék, ha a maratonon is hasonlóan nyárias körülmények között kellene teljesítenem, mert akkor hamar végem lesz...

Nincsenek megjegyzések: