2012. május 27., vasárnap

Keszthelyi Kilométerek Félmaraton 2012-05-27

Idén az első verseny, amivel nem vagyok elégedett. Akkor is, ha ez eddig a legjobb keszthelyi időm és tavaly ugyanitt feladtam a maratont a kánikulában.

Leginkább azért bánom a dolgot, mert ki tudja, mikor lesz ennyire kellemes idő (mindössze 20 fok körül árnyékban) még egyszer és talán a fordított irány is kedvezőbb némileg, hisz az emelkedés hosszabb, de lankásabb, mint alapesetben lenni szokott (68m szint volt összesen, ami azért már nem teljesen nulla).

Rengeteg ismerős, ideális bemelegítés, remek hangulat, szóval ezekre biztosan nem foghatom, de megígérem, hogy a végéig azért saját érdekemben kitalálok valamit:)

A rajt után elmentek az erősek és a gyorsabb váltók, pedig még én is 3:40-nel átlagoltam 5km-ig. A gond már itt jelentkezett, mert fáradtak a lábaim – a táv negyedénél! Azaz biztosan nem a mérsékelten meleg tett be, hisz ennyi időt egy szaunában is le kéne tudni futnom...



Már itt közel álltam a mentális feladáshoz, azaz valahogy’ lefutni lazább tempóban azt a sok maradékot. Az sem tette helyre a lelki békémet, hogy az előttem lévők el-, a mögöttem tempózók pedig mintha rámfutottak volna (ez a fordítóknál látszott).

Azért lenyomtam a kört, a végén a lankás emelkedővel (pár néző ismerősnek mutattam is, hogy game over esete forog fenn), aztán mivel a féltáv mégiscsak 39:30 lett, gondoltam, akkor még érdemes küzdeni egy kicsit.


Érdekes módon a második kör messze nem a fáradtságról, hanem inkább a lassulásról szólt. A dobogós maratonosok és egy félmaratonos is megelőzött (bár magyar szinten jó nevek mind), nagyjából ennyi történt. A végén, ha ránézek legalább egyszer az órámra, befértem volna 1:20 alá, de ez csak részletkérdés.

A vége:

1:20:05, 21.1km (68m szint) 3:48-as/165BPM átlag, négy részben:

3’40”/164

3’50” /166

3’50” /165

3’52” /166

Abszolútban 12. hely (korcs. 4.), 557-en indultak egyéniben, nők és férfiak egyaránt.



Összefoglalva:

Nem a helyezés, de még csak nem is az időm, sokkal inkább az ’érzés’ miatt tartom kudarcnak a versenyt. Egyszerűen nem lehetnének fáradtak a lábaim néhány kilométer után. Aztán, ha már egyszer összekapom magam, ne legyen egy perccel lassabb a második fele és legalább a maratonosokra tudjak kapaszkodni...

No mindegy, csütörtökön csináltam egy keményebb edzést 3x1km hegyi résztávval, remélhetőleg azt nem tudtam teljesen kipihenni (mondjuk akkor meg az a gáz :) ), vagy csak megérkezett Old Sam (öregszem)...

Nincsenek megjegyzések: