2008. augusztus 11., hétfő

3. Vármaraton

Az idei évben végre sikerült egy váltót is kiállítanunk.
Sajnos a 4 fő elég nehezen jött össze sérülések, egyéb elfoglaltságok miatt.
Az eredeti váltó összeállítása a következő képpen nézett ki.
1. Tamás, 2. Peti, 3. Én, 4. Olivér.
A Peti a korai ultrázásai miatt kisebb sérülést szedett össze.
A héten még tesztelte magát, de sajnos kiderült, hogy még nem épült fel, így nem vállalta a váltóban való szereplést

Szerencsére a hét egyik délelőttjén a Guba Pisti bejelentkezett.

Nagyon megörültem, hiszen az egyik legerősebb futónkkal már komolyabb eséllyel indulhattunk egy dobogós helyezésért.
Ismét úgy döntöttünk, hogy az időmegtakartás végett az autót is visszük magunkkal.
Az Ági érdekelt volt a női váltóban így odaérkezésünkkor újabb szervezést kívánt az autóval való szállítás.
A nevezési központban kicsit tumultus volt, de az előnevezésünknek köszönhetően elég gyorsan végeztünk.
Menet közben kiderült az is, hogy a váltónkban egyedül a Pisti volt az, aki tulajdonképpen edzett az utóbbi időben.

Ekkor arra gondoltam, lehet, hogy tényleg csak örömfutás lesz?

Kis csúszással egyszercsak "eldördült" a startpisztoly és meglódult a mezőny.
Mivel a hosszabb úton mentünk az autóval, azonnal útbaindultunk Csényére a váltóhelyre.
A tavalyi évről emlékeztem, hogy van eltévedési lehetőség, így kicsit túl is mentem, majd visszafelé egyből a váltóhelyre mentem.

A csényei váltóhelyre a váltók közül a Tamás 2.-ként érkezett. Az Olivér jó szokását megtartva száguldva indult.

Menet közbe az autóból ki is szóltunk Neki, hogy kicsit lassítson, nehogy nagyon elfussa az elejét.

Az első váltó ekkor már annyira elhúzott, hogy nem volt értelme, hogy megszakítsa magát. Váton a Pisti vette át a váltóbotot, és nagy robogva elindult. Útközben tapasztaltuk, hogy sorra megy ell a többi futó mellett. Persze Ők egyéni futók voltak.

Az Olivérrel elmentünk a Kőszegpatyi váltóhelyre. Ott javasolák, hogy a hosszú nadrágról váltsak rövidre, mert melegem lett. Jól tettem, hogy hallgattam rájuk.

Beszélgettünk a többiekkel, és mondtam, hogy most már ideje lenne bemelegítenem.

Nagy meglepetéssel tapasztaltam, hogy ebből már nem lesz semmi, mert a Pisti már száguld is a váltóhely felé.

Gyorsan átvettem a rajtszámot, és gyorsan megindultam. Pár méter után jobbra fordultam és azt tapasztaltam, hogy szinte helyben futok annyira erős volt a szembefújó szél. Nagzon nem örültem ennek.

Szerencsére megláttam egy egyéni futót magam előtt (Popo- Sárvári Kinizsi SE) és megpróbáltam nem szemelől veszíteni. Ez olyannyira sikerült, hogy utol is értem. Mivel még elég sok volt hátra, - nem akartam, hogy kifogyjak a szuszból - lemaradtam és távolabbról követtem. Figyeltem, hogy a 3. váltó nehogy túl közel kerüljön.

Az útkanyarulatok és a távolság miatt csak annyit láttam, hogy ketten jönnek.

A befutásom után derült ki, hogy az egyik a maratoni női győztes Varga Éva volt, a másik pedig a 3.váltó befutóembere.

Ahhoz képest, hogy az utóbbi időben nemigazán futottam, egész jól bírtam a 12km-es távot.

Igaz egész úton azon gondolkodtam, hogy a legerősebb váltónkkal megszerezhettük volna az első helyet is.

Nem baj, majd talán jövőre.

Nagyon hangulatos verseny, Mindenkinek javaslom a részvételt.


Nincsenek megjegyzések: