2010. október 11., hétfő

Beszámoló a Kis-Balaton körről

Lőrincz Endre bejegyzése

Már két éve, hogy a Kis-Balaton kör versenyre elszoktam menni. Igazándiból a nagy Balatont körbefutni nekem sok, így ezzel kárpótolom magam :) Balaton ez is az is csak ez kicsi, mint a felkészültségem általában. Most se az a sokat futottam előtte állapotban voltam (igazsághoz egy kis pocak is tartozik), de bíztam az év elején megtett versenyek és túrák nem maradtak nyomtalanul. 2008-ban 37 km-es távot teljesítettem, 2009-ben 35 km volt a táv. Idén gondoltam elég lesz egy fél maraton is. Dani barátom az első 35 km-es távját készült futni gondoltam a végén legalább segítek neki. Reggel 1/2 9 kor indultam elég nagy köd volt útközben, de jó idő ígérkezett. Időben érkeztem még sokan nem voltak így ez gyorsan meg volt. A rajtnál kicsit sokan voltunk, mert a biciklisek, görkorcsolyás indulók is voltak. Szerencsére a rajt idejére félre álltak őket utánunk indították. Rajt előtt az új polgármester tartott rövid beszédet, majd rövid útvonal ismertetés után végre indulhattunk. Az eleje nagyon megindult, próbáltam lépést tartani velük, majd 1-1,5 km után hagytam őket - ha jól láttam csak 1 fél maratonista volt köztük. Rövid idő múlva egy kollégát utol értem, ő a 9 km-es távon volt. Mentem tovább a saját ritmusomban, Nagyrada után egy Balázs nevezetű srác ért a nyomomba, majd be érve arról érdeklődőtt hányan vannak előttem. Megnyugtattam, ha jól láttam négyen öten indultak meg az elején abból 1-et már letudtam, 3-an 9 km-es táv fordítójánál meg fordultak és szembe futottak velünk, így maradt 1 fő, de az meg az én vetélytársam. Annyira megnyugtattam, hogy el is futott előre megbizonyosodni. Mint később mesélte Zalaszabar után elfelejtett balra fordulni, ráhúzott egy pár percet pluszba - ismét egy szorgalmas futó (így is fölényesen nyerte). Zalaszabart meg közelítve vártam mikor jön szembe az előttem iparkodó versenyző, hogy felmérjem hátrányomat. Faluba érve még nem találkoztam vele így kezdtem bizakodni, de aztán csak megérkezett. Nos volt vagy 7-8 perc a hátrányom, no mondom magamnak ez már veszett fejsze nyele - koncentráljunk arra hátam mögött hol jönnek az esetleges ellenfelek. A fordító után indultam vissza felé egy gyors frissítést vettem magamhoz, majd kicsit rákapcsoltam, hogy a mögöttem érkezőt minél előbb meg lássam, így nagyobb lesz a távolság is köztünk. Zalaszabarból kifelé lejt az út ez segített, a falu végén jött az üldözőm, de neki emelkedőn kell felfutnia körübelűl itt jött szembe az első versenyző is akor hátam mögött is 7-8 perc a hátrány számításaim szerint. Vissza felé a táv első része mozgalmas volt, mert szembe jött mindenki (21 km-en és a 35 km-en indulók). Barátom is jött szembe szépen nyugodtan futott, mondtam csak így tovább és majd érkezem szemből kitartás. Továbbiakban visszafelé nyugodt tempóban haladtam az előttem lévő elég messze volt, hátulról se igen közeledett senki. A futó táv, jól futható olyan aszfaltszaggatós bicikli út vagy úttest. Kisebb nagyobb emelkedőkkel és lejtőkkel tarkított. Vissza felé az lepett meg, hogy Garabonctól Zalakarosig folyamatosan emelkedik ez oda felé nem tűnt lejtőnek :) A végére még a magam szórakoztatására egy jó kis hajrát kivágtam így 1:37:18-as idővel értem célba. Előttem lévő srác (Csaba) 1:27:54-el értbe a mögöttem beérkező 13 perccel később lépte át a célt. 40-45 perc után az utolsó (13-dik) félmaratonista is be ért. Az eredmény hirdetésnél a dobogó második helyét kibéreltem mivel az abszolut és kor szerinti megmérettetésben is második lettem. Társaim szintén velem egy korosztályba tartoztak, így a mi korosztályunk vitte a prímet - hiába öreg ember nem vén ember. Eredmény hirdetés után, az ígéretem be váltása következett. Kaptam az infót, hogy Dani barátom elérte már Zalakomárt. Elindultam kényelmes futótempóban eléje. Közben jöttek a 35 km-es versenyzők szépen sorban, majd 4-5 km-re a céltól megleltem ,,pártfogóltamat". Hát írány ismét a cél kapu. Dani előtt haladó két srác közül az egyik eléggé ki volt, gondoltam meg kellene fogni bár a távolság nem volt kicsi. 2 km-re a céltól tempó váltást javasoltam, majd a végén egy kis üvőltőzős hajrával szinte beértük, de sajnos 19 másodperccel lemaradtunk. Egy kicsit korábban indítunk akkor meg lett volna. Így is Dani a korosztály harmadik helyére beért 3:27:48 szerintem jó idő kezdésnek :). No ezek történtek velem vasárnap és remélem egyesületünk hírnevét öregbítettem a versenyen.

Nincsenek megjegyzések: