2010. október 9., szombat

Hosszúpereszteg 10.6km 2010-10-09

A bagodi saját versenyünk előtt találtam egy jól hangzó, családias hangulatú rendezvényt, ismeretlen pályával, ám lelkes szervezővel. Gondoltam, majd a Szajki tavak mentén vezetik el a futást, de valójában a 8-as főút ellentétes oldalán, hegyi pincék között került megrendezésre.

Mire odaértünk, már a rajtnál bandáztak szombathelyi barátaink, főleg gyorslábú futók, így már a mezőnnyel sem volt problémám.

Nekünk két, 5.3km-es kört kellett teljesítenünk, míg a rövid távúaknak (Asi indult tőlünk), micsoda meglepetés, csak egyet.

A pályáról: kb. 10%-ban haladt aszfalton, egyébként poros, földes, sáros, füves és kavicsos részek követték egymást. A kör első fele folyamatosan, ám nem túl intenzíven emelkedett, aztán jöhetett egy meredekebb, így rövidebb lefelé, majd egy kifejezetten sáros, pocsolya-kerülgetős rész, hogy aztán visszafussunk a faluba.

A rajt után öten haladtunk az élen, köztük egy kissrác is, majd olyan 3 km után ki is alakult a végső sorrend, csak a távolságok változtak a végéig. Az első kör vége felé az előttem haladó Fábrics Gabi elvétett egy elágazást, ekkor megálltam, majd a 40-50m-es különbség újbóli kialakulását is kivártam, nem éreztem volna fair-nek ennek következtében előnyre szert tenni. Noha ekkor a negyedik Nagy Gábor közeledett hozzánk, végül a szenzációs maratonjából még némileg regenerálódó futó nem ért be minket.

Úgy érzem – beleszámítva a terepviszonyokat is – viszonylag elfogadható tempót futottam. Régen indultam már ilyen rövid versenyen, jobban fekszik talán egy némileg hosszabb táv, de azért nem panaszkodom, hisz túlzottan nem pihentem rá.

A hivatalos időm 40:42 lett, ha leszámítom a bevárást, körülbelül 40:20 (3:48perc/km), a végére lassultam is, így a lemaradásom jó 100m lett a másodiktól, a győzelmet Garami Árpád szerezte meg 39 perc körüli idővel.

Évi első, Ági második helyet szerzett a hölgyek között, Asi (1 évvel fiatalabb volta miatt) kategória 6. lett, mindannyijuknak gratulálok.

Nincsenek megjegyzések: