2010. november 8., hétfő

Toronyfutás aszfaltszaggató módra

Szombaton a ragyogó őszi időnél nem is lehetett volna szebbet kívánni egy kis sportoláshoz. De úgy látszik, a jó idő nem mindenkit csábított futóversenyre, hiszen az egyesületből mindössze hárman voltunk ott az idei Toronyfutáson (rajtam kívül Peti1 és Keszi, és még néhányan a sárvári félmaratonon is vitézkedtek).
Tavaly óta a hagyományos felfelé futáson kívül lefelé is összemérhetjük az erőnket: egyéni indítással, a torony tövéből indulva a szánkópályán (javarészt néhány centis avarban gázolva) igyekeztünk elérni az alsóerdei étteremmel szemközt elhelyezett célt. A tavalyi, bemelegítő futásnak szánt lityilötyi (4:04) helyett idén tiszta erőből nyomtam a gázt, így 3:36 alatt értem végig a mindvégig lejtő 1220 m-es pályán. Ez 2:57-es tempónak felel meg, nem is rossz, ugye? :) Ezzel az idővel 11 mp-es előnnyel meg is nyertem a számot.
Felfelé (immár tömegrajttal indított változatban) viszont nem sok jóra számítottam, hiszen épp egy közel két hetes pihenőidőszak után vagyok, még abszolút formán kívül. Szerdán ugyan egész jól sikerült a próbafutás, hiszen esőben, csúszós pályán 7:21 alatt értem fel, de még ez is jócskán elmarad a tavalyi időmtől (6:55). A rajtnál Fehér Feri vágott az élre, mögötte futottam, és még 4-5 atléta fiú tartotta velünk a lépést. 300 m-nél egy kicsit elszakadtam a többiektől, és ritmusváltás nélkül is fokozatosan halkult a szuszogás, amit mögöttem hallottam. A táv felénél már nem is hallottam semmit, hátranéztem, még mindig négyen-öten voltak egy csomóban. Mivel fölényesen vezettem, különösebben nem erőlködtem, egy jóleső hajrával értem be a célba (1700 m-nél). Az időm 7:25 lett, tehát még a szerdai edzéstől is elmaradtam. Utánam Fehér Feri ért be másodiknak, 7:35-el.
A klubból Peti és Feri is szépen jöttek, utóbbi visszatérésének szívből örülök!
Találkozunk jövő vasárnap a pályán, a közös edzésen!

Nincsenek megjegyzések: