2009. május 31., vasárnap

167,8 km - avagy 168 óra termése


Olivér múlt heti beszámolója nyomán kedvet kaptam én is ezen hasábokon megosztani a heti edzésmunkámat. Van is bőven miről írni, lévén távolságban mérve eddigi legnehezebb hetem teljesítésén vagyok éppen túl. Remélem sokan érdeklődve olvassák a részleteket, és mindenképpen bíztatnék másokat is hasonló beszámolóra, én kíváncsi vagyok, ki mennyit, hogyan, hol edz. Egyben egy kis életet is lehelnénk a blogba, ráfér.

Először nézzük a rideg tényeket, napra lebontva. Minden nap volt edzésem, pénteken kettő is. Az adatok sorrendben: táv idő átlagtempó(perc/km) átlagpulzus szintemelkedés(m)

Hétfő       12,05  0:52:57  4:24  147   24
Kedd        19,15  1:23:28  4:22  149    7
Szerda      30,12  2:07:43  4:14  147  215
Csütörtök   16,04  1:12:24  4:31  142  185
Péntek      12,07  0:54:01  4:29  138   66
Péntek      20,06  1:32:59  4:38   -    97
Szombat     16,10  1:16:52  4:46  133  153
Vasárnap    42,22  3:28:04  4:56  133  271

Összesítés 167,80 12:48:28  4:35  140 1017

Hétfő - laza kocogás 30 fokban
Kora délután futottam, tele hassal és kánikulában, egyáltalán nem esett jól. Pihenőnapnak szántam, de nem lettem frissebb tőle, úgy éreztem. Teskándig futottam, ott pedig be az erdőbe egy darabon, majd 6 km-nél megfordultam.

Kedd - felmérő Bagodban a biciklisúton
Minden héten van egy ugyanolyan felmérőm: kocsival kimegyek Bagodba, és az ott kezdődő biciklisúton futok pontosan 16 km-t egy adott pulzussal, megállás nélkül. Így tudom összevetni hétről hétre a teljesítményem remélt javulását. Ma 150-es pulzussal mentem, ha fölé ment a pulzus, lassítottam, ha alá, gyorsítottam. A 16 km átlaga 4:16-os tempó lett. Az elején nagyon jól indult, 4:00-4:05 közötti ezreket futottam, de a végére meleg lett, és ez egy kicsit lelassított.

Szerda - kirándulás a szomszéd megyébe
Szakadó esőben indultam útnak, amit nagyon szeretek, a friss, oxigéndús levegőben mindig nagyon jól megy a futás, így volt ma is. Andráshida-Kiskutas-Nagykutas volt az útvonal, aztán Nagykutason nem fordultam el az almás felé, hanem mentem tovább egyenesen. Életemben nem jártam még arra. Egyszercsak ki volt írva: Vas megye. Az első falu, Andrásfa közepéig futottam, ott fordultam meg, és Nagykutasnál már az almás felé kanyarodtam, majd Kispálin és Ságodon keresztül értem haza a Helikon utcába. Végig nagyon jól esett a futás, amit jelez a pulzus is, még simán futottam volna tovább ezzel a tempóval. A sok emelkedő ellenére 4:14 lett az átlagtempó, amivel különösen elégedett vagyok (ez 2:58-as maratonnak felel meg). Ami különösen bíztató, hogy az utolsó 10 km átlaga (igaz némi lejtőn) 4:01 és 149-es pulzus lett. Csupán 2 dl folyadékkal futottam végig a távot.

Csütörtök - egy kis dombozás Babosdöbrétén
Laza 16 km volt a tervem, némi dombokkal fűszerezve. Átnyargaltam Babosdöbrétére a Gógánhegyen keresztül, aztán a faluban is futottam még egy-két emelkedőt. Hazafelé újra megmásztam a Gógánhegyet. Könnyedén ment, jól esett.

Péntek - Niederwald two times (magyarosan: Alsóerdő kétszer)
Délelőtt volt egy laza 12 km-em, otthonról az Aranyoslapi forrásig és vissza. Délután ezt még megfejeltem egy húszassal, egy újdonsült ismerősömmel, reménybeli leendő aszfaltszaggatóval, Tompos Gábor orvossal. A doktor úr maratonra készül Keszthelyen, a javaslatára az Alsóerdő felé vettük az irányt. Mivel most találkoztunk először, sok mindenről szót váltottunk közben, persze főleg a futásról.

Szombat - Hottó szemerkélő esőben
Kissé szomorkás időjárásban vágtam neki a szombati edzésnek, gondolatban már a délutáni party-ra készülve. Teskándon át Hottóig futottam, majd még tovább egész Szentmihályfáig, és ott fordultam vissza.

Vasárnap - levezetésképpen egy maraton
Már reggel hét óra után öt perccel indultam, mert megbeszélt randim volt Kasz Ferivel a Deáknál. A 9 órás közös edzés előtt úgy gondoltuk, belefér még egy laza teskándi kör. Bár mindketten szeretünk egyedül is futni, de beszélgetve sittysutty elrepült a két óra, és hamar a pályán találtuk magunkat. Ferinek ezúton is köszönöm a futást és a társaságot. A pályán aztán 5 másik aszfaltszaggató csatlakozott hozzánk, kitárgyaltuk a tegnapi buli élményeit. Rövid körözgetés (bár Korpának már ez is nagyon hosszú volt) után az Alsóerdő és Jánkahegy felé vettük az irányt, majd Vikivel még visszakocogtunk a pályára két kör erejéig. Innen még hazaszaladtam, hogy aztán átlépve a 42,2 km-t 23 darabra növeljem a teljesített maratonjaim számát. Nem is esett rosszul, bár reggel elég fáradt voltam (alighanem az előző napi kosarazástól), két órával a maraton befejezése után semmivel nem voltam fáradtabb, mint a hét bármelyik napján.

A hetem végül 167,8 km lett, vagyis 168 óra alatt 200 m híján éppen ugyanannyi km-t is futottam (persze a szombati kosárlabdázáson minden bizonnyal megvolt az a hiányzó 200 m is). A hónapom pedig 645 km lett. Még soha nem edzettem ilyen sokat korábban, de egyelőre nagyon jól bírom. Mivel fizikailag és fejben is erősnek érzem magam, no meg a sérülések is elkerülnek, folytatom tovább az alapozást hasonló edzésterv szerint.

Nincsenek megjegyzések: