2009. június 5., péntek

ZASZ buli után (a futó ne kosarazzon, mert elüti a villamos)

Szombati kosarazás - kockázatok és mellékhatások tekintetében olvassa el ezt a betegtájékoztatót:

Nos, sikerült megtapasztalnom a magyar egészségügy egy kicsiny szeletét. Lehet hogy tényleg beteg?

Megpróbálom röviden, de lehet hogy blog hosszúságú lesz :)

Szombat este 2 doki volt egy idősebb és egy fiatalabb, az idősebb vizsgált meg, de aztán dolga volt, és csak a röntgen után tért vissza, mire a fiatal már, mert ő repedést vélt felfedezni, begipszeltetett, és mivel a gipsz pénzbe kerül - ez csak az én teóriám - azt nem szedték le, hogy még készülhessen röntgen, az idős áthúzta a pénteki visszahívást és szerdára módosította azzal a felkiálltással, hogy itt a szalagokkal lehet azért valami.

Szerdán egy másik fiatal doki fogadott, többet játszva a mobiljával, mint velem foglalkozott volna, és újra röntgeneztetett, de akkor sem a szalagokra, hiába mondtam, hogy azért lettem visszarendelve, és visszarakatta a gipszet (miközben a röntgenes azt mondta, hogy érdekes, de ő nem lát se törést, se repedést), és mivel a gipsz alatt a feldagadt bőr kisebesedett (ez lett a szerencsém) visszarendelt kötözésre mára, péntekre.

És ma, egy idősebb (de lehet hogy korombéli) tapasztalt, jóindulatú és emberséges doki fogadott. Ő is készítetett 3 újabb felvételt a csontokról, majd közölte, hogy ha aláírom a papírt, akkor megröntgenezteti a szalagokat, mert ő egy deka sérülést nem lát a csontokon, úgyhogy csak szalaggal lehet probléma. Az aláírás meg azért kell, mert üvölteni fogok, de ha átesek rajta, akkor nix gipsz, viszont felírhatja a műanyag lecsatolható bokarögzítőt. Azt is hozzátette, hogy ezt már szombaton meg kellett volna szalagra nézni, így most még fájdalmasabb lesz.
Nos jóstehetség volt. Tényleg üvöltöttem. Ezt a röntgent úgy kell elképzelni, mint egy középkori kínzóeszközt, amibe beleteszik az ember lábát, és a lábfejét addig spanolják míg kb derékszögbe nem ér. Először az épp lábbal, hogy legyen összehasonlítási alap (és még az épp lábon is fájdalmas), majd a sérültel. Mondta a röntgenes, hogy szoktak itt sírni is, meg anyázni is. Én csak csukott szájjal üvöltöttem.
Diagnózis: "láb és boka szalagok szakadása". Hogy mennyi, azt nem írja, csak a többesszámot. Viszont most levehető bokarögzítőm van (3820 Ft receptre, de ott helyben kiváltható), amit a doki szerint minimum 5 hétig éjjel nappal hordanom kell, ha feredőzni akarok akkor levehetem, és szerinte 7-8 hét múlva már elkezdhetek kocogni is.

Utószó: délután már félve ráléptem, előbb mankóval, aztán anélkül elsántikáltam ötször a konyhába meg vissza, tehát most már tuti, hogy a bokarögzítővel tudom használni a lábam. Azért ha igazán szerencsém lett volna, a hozzáértő doki szombaton nem akkor ugrik el valahova, amikor kész a röntgenem...

2 megjegyzés:

Roland írta...

Rudi!
Ezúton is jobbulást, hát nem semmi egy kálvária, de most már talán minden rendben lesz!
Azért a konyha oda-vissza ötszöri távolságot el ne feledd felírni alaszkába! :-)
Roli

Rudi írta...

Örülök Roli, hogy te is humorodnál vagy! :-)
Kösz, most már lelkileg is helyre billentem, így már könnyebb lesz - ma már fájdalomcsillapítót sem vettem be, amúgy is ellene vagyok minden drognak!
Rudi